fredag 26 december 2008

jul






Det blev trots allt en vit jul i Oxelösund, hos släktingarna. Det är tur att jag har en smart juriststuderande kusin som liksom jag upprörs över hur lite etik och moral de får lära sig i hans utbildning, ”ja det finns ju inte i själva utbildningen, ifall man inte väljer en tillvalskurs”. Yeeey, det är ni som ska styra rättssystemet in i framtiden.
Min morfar roade sig mest med tanken på ifall Jesus var en kvinna. Resonemanget blev dock lite väl platt, han menade att Jesus har så ”kvinnliga egenskaper” att det skulle vara rimligt av den anledningen. Ja, för vi vet ju alla att män inte kan vara omtänksamma, givmilda, känsliga?
Jag vill nämna att berättelsen om tjuren Ferdinand är en stor ny julfavorit för mig och jag insåg att det också är en sån skildring som saknas i Pittstim.

Förövrigt spelar jag en av mina julklappar i skivspelaren hela tiden, en mini julskiva från Cloudberry, Last train to christmas! Fin.

Inga kommentarer: