tisdag 21 oktober 2008

tjugo år






Min födelsedag lämnade mig med nya förmåner.

På morgonen åt jag fruktsallad på sängen. Fick i present pengar till en mobil och ett par vantar som dessvärre stoppar upp blodflödet mellan mina händer och armar.
Sen såg jag en pjäs ”I stand before you naked”, som skildrade kvinnor och flickor fast i sina svårigheter, sina roller.
Hon som satt och log hela tiden, skulle behaga, men aldrig blev sedd. Hon som slutat äta, isolerade sig, äcklades över sin egen kropp. Hon som blivit lämnad när hon blev gravid, som hör sitt ofödda barn klandra henne för att ingen pappa finns. Hon som var en fin flicka, omtyckt, som drömde mardrömmar om att bli bortval. Osv.
Det var starkt och mycket bra skådespeleri.

Därefter så åkte jag på glatt humör hem igen för att träffa min kärlek och baka godsaker.

På eftermiddagen hängde jag upp min nu kompletta samling The Smiths venyler på väggen, spelade och förlorade i schack, tittade på Brideshead Revisited samt fikade med min far som nu tillsist fått träffa Emanuel.

Dagen kan ses som en god konkurrant till den då jag fyllde 3 år.

Inga kommentarer: